Jak zrobić wieloczęściowy status bar, a potem na każdą z tych części umieścić jakiś komponent ???
Wieloczęściowy STATUSBAR
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
chodzi Ci o panels?
i odpowiednie ich ustawienie?
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Poznań
Banalnie - sam tego używam.
Stwórz sobie nowy komponent dziedziczący po TStatusBar i w pliku źródłowym w konstruktorze do zmiennej ControlStyle dodaj flagę csAcceptsControls.
Zapis w BCB wygląda tak:
ControlStyle = ControlStyle << csAcceptsControls;
W Delphi to chyba coś z nawiasami kwadratowymi... tak mi się zdaje. W helpie znajdziesz jak dodać flagę.
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
Wieloczęściowy StatusBar ja utworzyłem (Delphi) przy pomocy właściwości w Object Inspectorze .
Dokładnie w tej chwili nie pamiętam, ale można wyświetlać teksty statyczne lub ruchome, różne ikonki na każdym segmencie(chyba TImageList).
I w sumie jest to dość proste bez żadnego udziwniania.
Czytałem taką książkę "Delphi 4 dla każdego" i jest tam wszystko dokładnie opisane.
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Poznań
wally - umiesz czytać? on chce umieścić na StatusBarze komponenty! Bez flagi csAcceptsControls środowisko na to nie pozwoli. Poza tym - to nazywasz udziwnianiem? :|
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 501
A da sie dodac te flagi juz po uruchomienu programu?
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Kielce
tak, ale w tedy musisz zrobić recreate kontrolki.. to sa właściwości kontrolkotwórce, a więc które ą zmieniane "przy tworzeniu"
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 605
Jak to się nie da bez przekrztałcenia komponentu TStatusBar?? Wystarczy zrobić coś takiego:
ProgressBar1.Parent := StatusBar1;
ProgressBar1.Top := 2;
ProgressBar1.Left := 1;
I progressbar się umieści na StatusBarze!!!!
I nie trzeba ProgressBara tworzyć dynamicznie