Cześć, z 10 lat temu porwałem się na ambitny projekt zbudowania aplikacji (wtedu w Delphi 7) umożliwiającej rysowanie grafiki wektorowej 2D oraz sterującej urządzeniem do grawerowania/frezowania. Poległem, przynajmniej częściowo. Udało się napisać poprawną obsługę maszyny, dzięki zastosowaniu sprzętowego konwertera FT245R, dzięki któremu wysterowuję napędy serwo, ale niestety samo rysowanie grafiki wektorowej, jej przekształceń, nie mówiąc już o obsłudze odczyt/zapis plików svg, było biedniutkie ( łagodnie mówiąc) :smile . Projekt zostawiłem na kilka lat. Dopiero w poprzednim roku zdecydowałem się na ponowne zmierzenie się z tematem grafiki wektorowej, używając już środowiska Lazarus, na które się w międzyczasie przesiadłem. I nie chodzi tu o samo narysowanie kreski na płótnie.. Zadań było kilka. Jednym z nich było napisanie przynajmniej minimalnej obsługi odczytu/zapisu plików svg w mojej aplikacji. Założyłem, że interesuje mnie tylko obrys figur znajdujących się na płótnie, który będę później frezował na maszynie. Innym tematem były przekształcenia figur, takie jak obrót, powielanie (z zachowanie właściwości, takich jak np. złączenia wektorów) i kilka innych. W miarę rozwiązywania jednych problemów/tematów, pojawiały się następne, robiło się coraz bardziej pod górkę (znacie to dobrze), ale był to projekt, który nie miał ram czasowych. Finalnie gdzieś w lutym tego roku poczułem, że jest już z górki
Tu możecie zobaczyć efekt link. Dla niecierpliwych: od około 21 minuty zaczyna frezarka pracować.
Happy coding,
Marcin
Aplikacja do obsługi maszyny do frezowania/grawerowania
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 69
4