Problem z kolejnością wyświetlania

Problem z kolejnością wyświetlania
Torch Wiejak
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 10
0

Witajcie, ostatnio postanowiłem zrobić silnik do gry, powiedzmy że z widokiem jak w Don't Starve. Cały widok ma opierać się na tym że jeżeli pozycja y obiektu jest większa od pozycji y gracza to wtedy obiekt przykrywa gracza (rysuję się później).
Jak to postanowiłem zrobić:

Kopiuj
        if(obiekt.y + 270 > postac.y + postac.h)
        {
            postac.draw();
            obiekt.draw();
        }
        else
        {
            obiekt.draw();
            postac.draw();
        }

I to działo,
lecz problem nastąpił wtedy kiedy chciałem zrobić dwa obiekty które tak działają, zrobiłem to tak i kompletnie nie działało:

Kopiuj
        if(obiekt.y + obiekt.h > postac.y + postac.h)
        {
            postac.draw();
            obiekt.draw();
        }
        else
        {
            obiekt.draw();
            postac.draw();
        }

        if(obiekt2.y + obiekt2.h > postac.y + postac.h)
        {
            postac.draw();
            obiekt2.draw();
        }
        else
        {
            obiekt2.draw();
            postac.draw();
        }

Ma ktoś pomysł jak to zrobić? Z góry dziękuję.

lion137
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 5023
0

Co to znaczy "kompletnie nie działało"? Błędy kompilacji, wyjątek? A jak się kompiluje, to co program drukuje, co w ogóle się dzieje w pierwszym przypadku, który "działa", i co ma być porządanym outputem w drugim?

Torch Wiejak
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 10
0

Cały program kompiluje się dobrze. Chodzi o działanie. Jeżeli dodam drugi obiekt, co w sumie jest logiczne, to cały system wyświetlania będzie działać tylko na drugi obiekt. Moje pytanie tutaj jest takie: w jaki sposób mam sprawić, aby to działało na każdej ilości obiektów

Jeżeli dodam drugi obiekt to w grze wygląda to tak:
screenshot-20190731172352.png

a postać (ta duża) powinna być przed drzewem i za tym ludkiem.

AK
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 3561
0

Nic nie wiem o grach i podana nazwa nic mi nie mówi ...
... ale dlaczego oczekiwanie zachowania trzeciego wymiaru (z) by nie umieścić w projekcie

Torch Wiejak
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 10
0

Co by mi taki wymiar Z dał?

Spearhead
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 1007
MarekR22
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
1

Jeśli masz dużo obiektów, których kolejność wyświetlania się zmienia zależnie od czegoś, to potrzebujesz po prostu sortowania.
Żeby jednak móc to zrobić, obiekty rożnego typu muszą mieć wspólna klasę bazową, która pozwala na wykonanie rysowania oraz pozwala na ustalenie relacji co jest bardziej z przodu.

Torch Wiejak
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 10
0

Mam teraz nowy problem. Tak wygląda sortowanie:

Kopiuj
        for( int i = 0; i < otoczenie.size(); i++ )
        {
            for( int j = 0; j < otoczenie.size() - 1; j++ )
            {
                if( otoczenie[j].y> otoczenie[j+1].y)
                    std::swap( otoczenie[j], otoczenie[j+1] );

            }
        }

screenshot-20190803105421.png
lecz jeżeli przekroczy górną granicę to już jest "nad" drzewem
screenshot-20190803105538.png

Chciałbym, aby był "nad" drzewem gdy przekroczy dolną granicę. Próbowałem zamienić tę pętlę:

Kopiuj
if( otoczenie[j].y> otoczenie[j+1].y)
          std::swap( otoczenie[j], otoczenie[j+1] );

na to

Kopiuj
if( otoczenie[j].y + otoczenie[j].h> otoczenie[j+1].y + otoczenie[j+1].h)
          std::swap( otoczenie[j], otoczenie[j+1] );

Niestety ten sposób sprawia, że postać jest zawsze pod drzewem. Co mam zrobić?

MarekR22
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

Używaj std::sort!
Do porównywania powinieneś używać pozycji stóp/korzeni.

MarekR22
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0
Kopiuj
std::sort(otoczenie.begin(), otoczenie.end(),
          [](const auto& a, const auto& b) {
               return a.getDept() < b.getDept();
          });
Azarien
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

Ma ktoś pomysł jak to zrobić? Z góry dziękuję.

Owszem. Renderować grafikę w OpenGL albo Direct3D i polegać na buforze Z (każdy obiekt musi mieć określoną współrzędną z, nie szkodzi że gra jest 2D).
Będziesz miał sprawę kolejności rysowania załatwioną sprzętowo.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.