Dźwignie w SFML

TT
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 1
0

Cześć, tworzę dla nauki programowania grę w SFML/C++ na zasadach platformówki i zrobiłem już poruszanie się postaci (grawitacja, skakanie itd...), menu i rysowanie mapy za pomocą tablicy kafelków wczytywanej z pliku .txt i chciałem żeby gra opierała się na zagadkach logicznych opartych o działanie bramek logicznych (wiadomo AND, OR, XOR itd...) którymi byśmy zarządzali dźwigniami aby przejść dalej. Tylko nie potrafię tego logicznie obmyślić tak aby to działało dla różnych poziomów i różnych kombinacji jednocześnie nie waląc sterty kodu do gry... Czy ktoś mógłby mi opisać logicznie żeby to działało?

TU
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Lublin
0

W pliku txt gdzie masz mapę dorzucić "a" tam gdzie ma być dźwignia i "A" tam gdzie ma być bramka (podobnie b-B itd.). Wtedy układ bramek będzie sterowany z pliku. W kodzie obsłuż jedynie ich obsługę (pokazywanie, parowanie, animacja).

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.