Tworzenie bitmapy - ściany/przeszkody w ALLEGRO 5 C++

Tworzenie bitmapy - ściany/przeszkody w ALLEGRO 5 C++
Tytanowyy
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 86
0

Cześć,

Mam do Was pytanie, w jaki sposób mogę stworzyć 'klocka' na mapie? Chodzi mi mianowicie o to, by było to coś na wzór ścian w BattleCity, że gdy powiedzmy pocisk trafi w taką scianę, to się ona niszczy. Chciałem na początku to zrobić w taki sposób, że rysuję bitmapę, mam zapisaną w tablicy powiedzmy jej wymiar i sprawdzam, czy x/y pocisku oraz bitmapy się równają, ale w taki sposób to się chyba zamorduję. Wydaje mi się, że łatwiej byłoby to zrobić za pomocą struktur
Nie mogę używać do tego zadania klas.

Chciałem do tego użyć struktury, ale nie wiem czy dobrze ją zdefiniowałem i ogólnie jak do tej pory jakoś nie miałem z nimi styczności. Mógłbym prosić o jakieś rady? Pozdrawiam

Kopiuj
typedef struct przeszkoda
{
	ALLEGRO_BITMAP *przeszkoda;
	int x, x_width, y, y_width, alive;

}; 
spartanPAGE
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

Zostaw allegro w spokoju i weź się za sfmla albo gosu - wycieki pamięci zaraz wyłożą lachę na twoje zabawy z grami.

Tytanowyy
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 86
0
spartanPAGE napisał(a):

Zostaw allegro w spokoju i weź się za sfmla albo gosu - wycieki pamięci zaraz wyłożą lachę na twoje zabawy z grami.

Niestety już projekt zacząłem, mamy do zrobienia projekt przy użyciu dowolnej biblioteki, a jako, że akurat tej używaliśmy na laboratorium, to było mi najłatwiej.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.