Tak jak w temacie mam pytanie dotyczące tej funkcji http://www.sfml-dev.org/documentation/2.3.2/classsf_1_1Sensor.php
Otóż nie wiem do czego ona służy...Ponieważ chce dodać do swojej gry grawitacje ale nie wiem za bardzo jak to zrobić niby są tutoriale ale one jak na razie mi nie pomogły a i Od razu mówię że nie chcę używać gotowych silników takich jak np.Box2D więc prosiłbym o w miare wytłumaczenie działania tej funkcji i napisania czy wprowadza ona grawitacje…
Prośba o wytłumaczenie działania funkcji
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 64
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
To nie funkcja, to jest klasa.
Masz tam opis. Przeczytałeś go?
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 64
mniej więcej czytałem ale w dalszym ciągu nie wiem za bardzo jak jej się używa…
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Wrocław
- Postów: 13042
- Co to znaczy
mniej więcej czytałem?mniej więcejmożesz litr wody do czajnika nalać, a nie czytać. - Zalinkowana przez Ciebie klasa służy do odczytu danych z sensorów typu żyroskop - z całą pewnością nie służy do "wprowadzenia grawitacji", cokolwiek miałoby to znaczyć.
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 64
Dzięki właśnie do tego doszedłem że właśnie do tego służy ale jednak dzięki za odpowiedź :)
A swoją drogą mógłby ktoś mi z tą grawitacją pomóc bo nie wiem jak ją "wprowadzić"…
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Wrocław
- Postów: 13042
Powiedz lepiej, co dokładnie chcesz zrobić.
Co innego symulować lot pocisku po łuku, a co innego wodę.
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 64
chcę stworzyć grawitację dla postaci czy tam sprite'a (nie wiem jak będzie poprawniej) tak gdy nacisnę strzałkę w górę to uniesie się w góre po czym opadnie i najlepiej gdyby można podczas opadania sterować tą postacią, bo już się spotkałem z grawitacją że mogłeś podskoczyć ale sterować podczas upadani już nie…
Coś jak tu :
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Wrocław
- Postów: 13042
Proszę powiedz, że sobie kpisz.
Patrzyłeś do opisu tego filmu?
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 64
owszem patrzyłem i analizowałem ten kod ale w dalszym ciągu nie potrafiłem go zrozumieć a co za tym idzie podstawić sprite'y pod niego :/
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Wrocław
- Postów: 13042
Nie próbuj rozumieć kodu, tylko koncept za nim stojący.
Weź kilka kartek papieru, coś do pisania, przypomnij sobie wzory z gimnazjum i poczytaj o krzywej balistycznej.
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 64
Ok,i w jaki sposób ma mi to pomóc ? :) i jak te wzory mógłbym wprowadzić do kodu ? i o jakich wzorach mówimy(oprócz tego o krzywej balistycznej oczywiście :) ) ?
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Wrocław
- Postów: 13042
Jaka to zabawa, gdy będziesz miał podane wszystko na tacy?
Zalążkowe informacje już masz - obudź w sobie instynkt programisty i zacznij przeczesywać wszystkie możliwe źródła, aby uzyskać resztę potrzebnych danych :P