C++ czyszczenie sceny

C++ czyszczenie sceny
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

Chcę zrobić tak że jeżeli wybiorę start gry to wszystko co było na ekranie usunie się.

Min0s
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 83
1
Kopiuj
#include <cstdlib>
system( "cls" )
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

Dzięki

GO
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 148
0

Jeśli będziesz musiał czyścić ekran gry co klatkę,

Kopiuj
system("cls")

może spowodować migotanie (u mnie tak było). Dlatego, jeśli mapa gry zawsze ma tą samą wielkość, możesz rysować na niej (zamalowując starą). W tym celu dodajesz bibliotekę windows.h i wstawiasz linijkę przesuwającą kursor pisania na początek:

Kopiuj
SetConsoleCursorPosition( GetStdHandle( STD_OUTPUT_HANDLE ), zero);

Przy czym zero to obiekt typu COORD (typ z windows.h), który określa koordynaty 0,0.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.