Witam. Mam już za sobą kilka prostych gier. Kolejnym moim celem w nauce c++ jest napisanie prostej gry sieciowej. Zastanawiam się jaki protokół internetowy wybrać, tcp czy udp i dlaczego? W czym było by mi łatwiej zacząć?
Protokół internetowy
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Warszawa
- Postów: 22
0
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
1
Prawdopodobnie TCP.
W specyficznych przypadkach gier real-time dobrze wykorzystane UDP mogłoby być lepsze, ale nie zastanawiałbym się nad tym na początku.
Dlaczego:
- TCP działa.
- UDP jest szybsze.
To znaczy że:
- wszystkie pakiety TCP jakie wyślesz dojdą, i wszystkie dojdą w dobrej kolejności.
- datagramy które wyślesz za pomocą UDP mogą 1) zniknąć i nigdy nie dojść do celu 2) dojść w zupełnie innej kolejności. Główną zaletą jest to że ma mniejszy narzut niż TCP.
W przypadku większości gier, bardziej korzystne jest jednak użycie TCP.