odwołanie się do głównego main

odwołanie się do głównego main
mgs_saladin
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 236
0

Witam

chce uporządkować program by jakoś zacząć jego rozwijanie ale potrzebuje sensowne rozwiązanie które mi pozwoli trzymać ład i porządek kiedyś na javie stworzyłem taką organizacje kodu

Kopiuj
class glownaklasa extends JApplet {
   public final static int zmiennaA = 100;
   public final static int zmiennaB = 100;
   public static String getZmienna() { return "zmienna"; }
}

i by odwołać się do tych zmiennych po prostu odwoływałem sie do głownej klasy po przez

Kopiuj
glownaklasa.zmiennA;

lub

Kopiuj
glownaklasa.getZmienna();

niestety w C++ inaczej to wygląda i nie wiem jak z poziomu innego pliku/klasy odwołać się do głównego pliku "main"

SI
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

chyba będziesz musiał uczynić te zmienne globalnymi, czyli zadeklarować je poza jakąkolwiek funkcją. Wtedy każda będzie mogła odwołać się do nich przez nazwę, o ile sama nie będzie posiadać zmiennej o identycznej nazwie. Swoją drogą main samo jest funkcją, więc nie może posiadać funkcji. Aczkolwiek takowe też mogą być "globalne" czyli definiowane poza jakąkolwiek klasą.

Shalom
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Space: the final frontier
  • Postów: 26433
0

A pewny jesteś? Jesli w C++ będziesz miał statyczne publiczne pola klasy to nie widzę czemu miałbyś nie mieć do nich dostępu, oczywiście jeśli użyjesz poprawnej składni. Pokaż kod który ci niby nie działa.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.