Wczytywanie obrazka a pamięć programu.

Wczytywanie obrazka a pamięć programu.
UA
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

Witam. Mam takie oto malutkie metody.

Kopiuj

        void zaakceptuj() 
        {
            string akceptuj = Path.GetDirectoryName(Application.ExecutablePath) + "\\akceptuj.jpg";
            pictureBox10.BackgroundImage = Image.FromFile(akceptuj);
        }

        void nieakceptuj()   
        {
            string brakAkceptacji = Path.GetDirectoryName(Application.ExecutablePath) + "\\brakakceptacji.jpg";
            pictureBox10.BackgroundImage = Image.FromFile(brakAkceptacji);
        }

Potrzebuje je od czasu do czasu wywołać i pokazać użytkownikowi że jakiś tam wynik został zaakceptowany bądź nie. Czy takie coś nie spowoduje zapchania się pamięci programu, raz w c++ wczytywaniem obrazków takie coś zrobiłem. Nadal mam wątpliwości

  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

Nie lepiej załadować te obrazki raz, a później je podmieniać?

JU
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 5046
0

Zrób tak, jak mówi Brunatny Rycerz. Załaduj te obrazki do bitmap, a potem po prostu podmieniaj je w pictureBox. Pamiętaj o Dispose.

UA
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

Kiedy powinno się wywoływać to Dispose przed zamknięciem programu czy przed podmianą obrazka.

  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

Nie lepiej zrobić jedną funkcję zamiast dwóch typu bool jeżeli true to podmień jeżeli false to zrób coś tam?

JU
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 5046
0

Dispose wywołujesz, gdy nie będziesz już używał obiektów. Czyli prawdopodobnie przed zamknięciem formy/aplikacji.
W tym momencie też masz problem, bo przed podmianą obrazów też powinieneś wywołać Dispose.

UA
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

Dobra zrobiłem tak i chodzi :D

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.