Komunikacja pomiędzy socketami

Komunikacja pomiędzy socketami
SH
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 32
0

cześć wszystkim, mam pytanie

czy utworzone gniazdko posiada jakiś swój unikalny identyfikator ?

pisze prosty komunikator typu klient serwer (nie czat), serwer ma akceptować połączenia klientów automatycznie i to robi

wygląda to tak:

Kopiuj
private void Nasluchuj()
        {            
            ipAddress = IPAddress.Parse(textIP.Text);
            serverSocket = new TcpListener(ipAddress, 1983);
            serverSocket.Start();
            thrListener = new Thread(Akceptuj);
            thrListener.Start();
            ServerRunning = true;        
        }

        private void Akceptuj()
        {
            while (ServerRunning)
            {
                clientSocket = serverSocket.AcceptTcpClient();
                PolaczenieKlienta nowePolaczenie = new PolaczenieKlienta(clientSocket);
            }
        }

czy mógłby mi ktoś pomóc proszę jak skomunikować ze sobą dwa nowo połączone klienty indywidualnie ?
oczywiście komunikator ten jest bazowany na aplikacji typu czat :)

będę bardzo wdzięczny za pomoc

Maciej

Misiekd
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 7923
0

clientSocket to Twój "unikalny" socket dla danego klienta

SH
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 32
0

dzięki za odpowiedź

jak na razie muszę wrzucać wszystkie nowo stworzone clientSocket'y do jakiegoś "wora" a potem się nimi zacząć komunikować

Ktos
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

Wrzucaj sobie do listy, a potem już możesz używać indeksów listy jako identyfikatorów klientów.

SH
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 32
0

dzięki wielkie :)

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.