witam nie mogę się połączyć z bazą wyskakuje komunikat ostrzeżenie 34648


Comarch ERP optima nie mogę się połączyć
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 2
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 6610
- hasło też wpisujesz? Na pewno poprawne?
- czemu próbujesz dostać się z usera
saa nie z dedykowanego dla optimy? - odpal jakieś narzędzie na serwerze do bazy (np. SSMS), połącz się z uwierzytelnianiem przez domenę i zobacz czy user
sama dostęp do bazy optimy
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 2202
jak bym sugerował podobnie jak @abrakadaber sprawdź czy hasło masz prawidłowe np. alternatywnym klientem bazy danych
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 3
Witam,
Udało się rozwiązać problem?
Też nie mogę się zalogować z PC/Klient na serwer przez OPTIME.
Logowanie przez SSMS z tego samego komputera PC/Klient przebiega poprawnie
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 6610
Jaki błąd?
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 3
abrakadaber napisał(a):
Jaki błąd?
Dokładnie jak wyżej na zrzutach ekranu u kolegi @Kamilos34
"ostrzeżenie 34648"
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 3
Opiszę krótko swoją walkę z połączeniem klient->serwer po HOSTNAME -> PC-LESZEK\OPTIMA
Mój router to USG firmy Ubiquity
Router gdzieś w pamięci miał przypisaną nazwę PC-LESZEK pod IP: 192.168.1.125
Przed instalacją Optimy i SQL wpisałem na stałe nowy adres IP 192.168.1.49
ping na kliencie: ping PC-LESZEK cały czas próbował łączyć się na IP: 192.168.1.125
próbowałem czyścić DNS na routerze USG
na kliencie wpisywałem: ipconfig /flushdns
Jednak nic nie pomagało:(
Zmieniłem adres IP serwera na 'stary' 192.168.1.125 i OPTIMA łączy się prawidłowo.
(nie da się połączyć Optimy po IP ?? )
Mam nadzieję, że komuś wpis pomoże bo męczyłem się z tym długo:/
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 218
Leszek Baś napisał(a):
Opiszę krótko swoją walkę z połączeniem klient->serwer po HOSTNAME -> PC-LESZEK\OPTIMA
Mój router to USG firmy Ubiquity
Router gdzieś w pamięci miał przypisaną nazwę PC-LESZEK pod IP: 192.168.1.125
Przed instalacją Optimy i SQL wpisałem na stałe nowy adres IP 192.168.1.49
ping na kliencie: ping PC-LESZEK cały czas próbował łączyć się na IP: 192.168.1.125
próbowałem czyścić DNS na routerze USG
na kliencie wpisywałem: ipconfig /flushdns
Jednak nic nie pomagało:(
Zmieniłem adres IP serwera na 'stary' 192.168.1.125 i OPTIMA łączy się prawidłowo.
(nie da się połączyć Optimy po IP ?? )
Mam nadzieję, że komuś wpis pomoże bo męczyłem się z tym długo:/
Moim zdaniem ani to kwestia DNS, ani rutera.
W sieci lokalnej do rozwiązywania nazw służy zazwyczaj nie DNS, a NetBIOS.
Klient rozsyła broadcast z zapytaniem o adres IP urządzenia o wskazanej nazwie i czeka, aż delikwent (w Twoim przypadku serwer) mu odpowie "Hej, to ja mam taką nazwę i znajdziesz mnie pod takim, a nie innym IP". Ruter w tę komunikację co do zasady nie ingeruje.
I wtedy klient sobie to zapamiętuje, żeby co chwilę nie pytać. Resetuje sobie tę zapamiętaną tablicę w określonych przypadkach (np. gdy rozłączy się z siecią) i wtedy odpytuje wszystkich od nowa.
U Ciebie sytuacja jest taka, że gdzieś pozostało skojarzenie nazwy serwera z jego adresem IP.
A zostało najprawdopodobniej w pliku C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts na skutek jego ręcznej modyfikacji, co (jak google podpowiada) zdarza się często w przypadku pracy z Optimą, bo lubi ona sobie nie radzić w sieci lokalnej :)
https://linkspot.pl/nie-udalo-sie-polaczyc-z-baza-danych-skontaktuj-sie-z-administratorem-comarch-optima/