Projekt bazy danych SQL

Projekt bazy danych SQL
somekind
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Wrocław
0
Panczo napisał(a):

Może i nawet powinna, tylko co w sytuacji gdy podczas rozmowy i ustalania terminu ktoś go zajmie?

Wówczas powie klientowi, którego ma na linii, że właśnie ktoś ten termin zajął. W czym problem?

Albo umówi klienta, bo szef jej kazał, a on nie zajmuje się harmonogramem. Albo szef nie wpisał że ma w tym dniu urlop, albo masażysta zachorował.

W przypadku wypadków losowych wypadałoby poinformować klientów i zaproponować zmianę. Nadal nie rozumiem w czym problem...

Szczerze, nie widze takiej potrzeby, nawet zastanawiałem się nad przykładem, ze takie ograniczenie było by potrzebne.

Np. lekarz w piątki odbywa tylko wizyty domowe. Albo masaże ze szczęśliwym zakończeniem trwają dłużej i są dostępne jedynie po 22:00. ;)

R9
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 36
0
Panczo napisał(a):

Z harmonogramu dowiadujesz się w jakich godzinach w danym dniu jest możliwość dodawania wpisow w harmonogramie, więc musi zostać początek i koniec.
Nasuneło mi sie że jeszcze powinna być tabela łącząca rodzajusługi z harmonogramem, bo może byc tak, ze rózne usługi w ramach harmonogramu oferujemy, np zakład lekarski ma róznych specjalistow medycyny, szkola nauczycieli róznych specjalności itd.

No fakt, byłby to też + do funkcjonalności. Póki co chcę to zaimplementować to co dotychczas pomogliście mi ustalić za co wielkie dzięki @Panczo i @somekind. Później będę się starał rozbudowywać i na pewno wezmę pod uwagę takie rozwiązanie.

PA
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 3891
0

@Riko94 i o to chodzi, zawsze to lepiej jak ktoś spojrzy z boku

@somekind ja nie podałem tych przykładów jako problemów nie do rozwiązania, zresztą Twoje odpowiedzi świadczą, że zdajesz sobie sprawę z tego, że zaklepanie terminu nie jest ostateczne. Różnica polega na tym, że IMO Ty założyłeś, że termin ustawiony przez klienta jest ostatetczny, a ja stoję na stanowisku, że od razu trzeba tworzyć mechanizmy potwierdzania przez właściciela, aby uniknąć nieporozumień kilent<->Firma. Stąd opcja aby był znacznik zatwierdzenia przez klienta.
To oczywiście można rozwiązać w jakiś ustawieniach użytkowia typu pola WymagaPotwierdzeniaWizyty.

Masaż ze szczęśliwym zakończeniem przekonuje mnie do implementacji w bazie dostępności godzinowej ;)

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.