Witam!
Mam program o następującej treści:
namespace Program10._1
{
abstract class Statek
{
protected static int licznik = 0;
protected int numerStatku;
protected string typ;
protected double predkoscMax;
public abstract int oblicz_zanurzenie();
public void info_ogolne()
{
Console.WriteLine("Numer Statku Typ Statku Prędkość Maksymalna");
Console.Write(" {0:D3}", numerStatku);
Console.Write(" " + typ + " ");
Console.WriteLine(" {0:F2}", predkoscMax);
}
}
class Jacht : Statek
{
int dlugosc;
double powZagli;
Jacht(string t, double pM, int d, double pZ)
{
Console.WriteLine("Konstruktor klasy Jacht o 4 argumentach");
numerStatku = licznik++;
typ = t;
predkoscMax = pM;
dlugosc = d;
powZagli = pZ;
}
public override int oblicz_zanurzenie()
{
int a;
a = (int)(predkoscMax * 100 / (3 * dlugosc));
return a;
}
public void info_jachtu()
{
Console.WriteLine("Długość jachtu: {0:F2} metrów", dlugosc);
Console.WriteLine("Zanurzenie: {0} centymetrów", oblicz_zanurzenie());
}
public static void Main()
{
Jacht jolka = new Jacht("Rybka", 6.7, 4, 10.5);
jolka.info_ogolne();
jolka.info_jachtu();
Console.ReadLine();
}
}
}
Potrzebuję go troszkę zmodyfikować, niestety przerasta to moje możliwości i nie potrafię się do tego zabrać od żadnej strony.
Co muszę wykonać:
- Dodać klasę ostateczną o nazwie JachtPełnomorski dziedziczącą z klasy Jacht, zawierającą własne pola i metody oraz metodę oblicz_zanurzenie(). Wypisać wszystkie informacje utworzonym obiekcie tej klasy.
- Zdefiniować konstruktory przeciążone w każdej z klas zawierające m.in. instrukcję przypisującą każdemu obiektowi kolejny numer. W funkcji Main wyświetlić liczbę utworzonych w programie obiektów.
Ktoś jest w stanie poratować mnie gotowym kodem, bądź wyjaśnić w jaki sposób mam to zrobić?
Pozdrawiam! :)